Návštěvní kniha
Milí návštěvníci našich stránek, budeme velmi rádi, když nám zde napíšte vaše názory a připomínky. Na základě Vašich nejčastějších dotazů jsme vytvořili sekci Časté dotazy - FAQ.
Kuba6.10.2007Dobrý den,měl bych takový návrch co kdyby jste založili nějakou sbírku na vaši Zoo a opravovali výběhy,pavilony a nakupovali nová zvířata.Protože v některých pavilonech jako třeba u šelem. by tam to mohlo být lepší ne? Děkuji za Odpověď

Dobrý den Kubo, taková sbírka v naší zoo již existuje. Finanční pomoc našich milých dárců již řadě zvířat výrazně zlepšila životní podmínky. Severské sovy se díky přízni našich sponzorů mohly přestěhovat do nových prostorných voliér stejně jako supi bělohlaví, kterým se v nové expozici poprvé podařilo odchovat mládě. Ale je pravda, že jiné, zejména velké druhy zvířat, na nové bydlení teprve čekají. Náklady na výstavbu nových chovatelských zařízení pro medvědy, hrochy, tygry nebo třeba šimpanze jsou totiž daleko větší. Přesto se dá jejich domov zlepšit alespoň částečně. Například levharti cejlonští by se v budoucnu mohli dočkat zvětšení svých výběhů v pavilonu šelem nebo hroši lepšího přístupu do bazénu. Zasláním dárcovské SMS nebo podporou konkrétního zvířete formou adopce můžete pomoci změnit jejich současnou situaci. Více v sekci Adopce, sponzorství nebo DMS. Děkujeme! Monika Ondrušová
Kateřina Benčaťová5.10.2007Dobrý den, mám vaší zoo velice ráda a podle mého názoru je jedna z nejkrásnějších v republice, tak vám chci poděkovat za nádherné zážitky, které z ní vždycky mám =). Ale měla bych jeden dotaz. Minulý víkend jsem byla ve vaší zoo a nikde jsem nemohla najít mývaly, protože v jejich posledním výběhu byla panda červená. Zajímalo by mě jen, jestli už mývaly nechováte nebo jsem je v areálu pouze minula a v tom případě, kde je tedy můžu momentálně najít? =) Předem moc děkuji za odpověď.

Dobrý den, děkujeme za pochvalu! Mývaly severní v současné době nechováme. Protože se nám podařilo získat samici pandy červené, mývali se museli přestěhovat. A v naší zoo již nebyl k dispozici dostatečně vhodný výběh, proto odešli k soukromému chovateli. Monika Ondrušová
Jana Jarošová30.9.2007Dobrý den, o víkendu jsem navštívila Vaši zoo, moc se mi líbila, hlavně hroši. Zamýšlela jsem se ale nad tím, jak taková obrovská těžká zvířata lezou asi do bazénu po těch schodech. Nakonec jsem měla i možnost sledovat samce Honzu, jak se pul hodiny rozmýšlí, jestli sleze nebo ne:-) Ani jsem se nedivila, ze se mu moc nechtělo, protože když pak lezl, bylo vidět, že se dost namáhá, aby nespadl. Přece jen hroší tělo není na schody přizpůsobené:-)Chtěla jsem se zeptat, jestli plánujete rekonstrukci pavilonu hrochů a jestli by nebylo lepší jim vybudovat nejaký \"bezbariérový\" přístup do vody, nějakou obdobu plochého břehu. Když jsem to tak sledovala, měla bych strach, že si zlomí nohu anebo se jinak zraní - i když asi u Vás už žijí dlouho a jsou zvyklí, přece jen myslím, že kdyby měli hroši tu možnost, jistě by se schodům raději vyhnuli:-)

Dobrý den, máte pravdu, pavilon hrochů pocházející ze sedmdesátých let je dnes již značně zastaralý. Proto je jeho rekonstrukce jednou z největších priorit naší zoo. V projektu se počítá s prosvětlením a zateplením pavilonu a také s výstavbou filtračního zařízení, které by mělo zlepšit čistotu vody a omezit jejich zápach. Zohledněny jsou také schody, které jsou pro hrochy opravdu příliš strmé a znesnadňují přístup do vody a na souš zejména mláďatům. Také z tohoto důvodu jsme v rámci prázdninové akce Hroší léto hledali sponzora, který by si vzal pod patronát právě hrochy a přispěl na zlepšení chovatelských podmínek v pavilonu. Jsme moc rádi, že se nám to povedlo. Společnost Rekin již letos přispěla významnou částkou na pořízení a instalaci hroších napáječek a podpora naší zoo není z jejich strany konečná. V příštím roce by finanční prostředky měly opět směřovat ke zlepšení chovného prostoru v hroším pavilonu. Monika Ondrušová
Katka Walachová26.9.2007Dobrý den,
dne 25.9. (úterý) naše celá třída 7.A z Třince navštívila Vaši Ostravskou ZOO, a adoptovala Levharta sněžného, zvaného Irbise. Naše třída má zvířata velmi ráda a mnoho z nás by se chtělo stát veterinářem, či ošetřovatelem v ZOO ( já nevyjímaje). Když jsme měli rozchod před výkladem paní Kalouskové (doufám, že se tak jmenovala, jestli ne, tak se moc omlouvám) a prohlíželi jsme si vaši ZOO, botaniku a zvířata v ní chovaná, tak musím říct, že vaše ZOO se nám moc líbila, odnesli jsme si hodně zážitků (jak tygr skákal do vody apod.), ale také mnoho poučného (výklad u Irbise a následující obchůzka šelem). Moc se nám to líbilo, ale jediné nás mrzelo: nemohli jsme pomoct více zvířatům (i když ten příspěvek Irbisům stačí tak sotva na týden). Moc vám děkujem za tento příjemě strávený den, a už se nemůžem dočkat na další takový den s Vámi. S pozdravem za celou třídu 7.A,
žákyně Katka Walachová
Renata25.9.2007Dobrý den ,o víkendu jsme po asi třech letech navštívili ZOO..Byli jsme mile překvapeni, množstvím různých hřišť a prolézaček pro děti,ale chyběla nám některá oblíbená zvířata, jako lední medvědi,tapír a moji velcí oblíbenci kapibary.Proč už nejsou v ZOO?

Dobrý den, lední medvědice Vega uhynula na podzim minulého roku a její výběh nyní obývá pár medvědů ušatých. Již mnoho let bylo zřejmé, že medvědinec, kde byli lední medvědi chováni nesplňuje žádný z přísných požadavků moderních zoo světa na chov tak náročných zvířat. Tento pavilon je dnes nejstarší chovatelské zařízení v Zoo Ostrava. Výstavba začala již v roce 1958 a výběhy byly dostavěny o 3 roky později. Ani dnešní ostravská zoo jim není zatím schopna poskytnout lepší životní podmínky, ale co je neméně důležité – naše poněkud teplejší zeměpisné pásmo obecně ledním medvědům nesvědčí. Vždy je nutné si říct, jak je zvíře adaptované na přírodní podmínky a pak se pokusit tyto podmínky co nejvíce napodobit i v lidské péči. Požadavky na prostor (medvědi lední mají mnohakilometrová teritoria), na pokud možno slanou vodu ve velikém bazénu (velice rádi a dobře plavou), na přirozený substrát (chovat medvědy na betonu samozřejmě taky nikdo už nechce) a především na vhodné klima – tak takové požadavky bychom mohli splnit snad jen v obrovské „chladničce“, ovšem za investice přesahující reálné možnosti naší zoo. Výstavba nového, opravdu vyhovujícího zařízení pro lední medvědy by si podle zahraničních zkušeností vyžádala nejméně 100 - 200 mil Kč. Takovéto finanční prostředky jsou nejen mimo realitu ostravské zoologické zahrady, ale hlavně by taková expozice rozhodně neřešila problematiku žádného z dalších, v Zoo Ostrava již chovaných zvířat. Pokud jde o kapybary a tapíry, naše dva páry uhynuly a do stávajících podmínek jsme nechtěli pořizovat nová zvířata. Venkovní výběh jsme zpřístupnili hrochům, takže se jim alespoň částečně zvětšil venkovní prostor. Tento výběh bude také sloužit jako záložní výběh právě pro hrochy. Pokud totiž začneme s rekonstrukcí hrošího pavilonu, budeme muset hrochy přestěhovat právě tady. Monika Ondrušová
Vlaďka19.9.2007Dobrý den,
plně rozumím panu Romanovi. Myslím že v našem kraji opravdu není zvykem jednat se zákazníky na úrovni. Zároveň není samozřejmostí, že každá ZOO má povolen vstup se psy (např. do ZOO Plzeň se tuším se psy také nesmí) to je pravda. Jakto ale, že máte tolik špatných zkušeností se psy, když do ZOO nemohou? Opravdu si nepamatuji, že by byl kdy do ZOO Ostrava povolen vstup se psy, nebo se mýlím? Nebyli to náhodou psi, kteří utekli někomu v okolí ze zahrady? To pak asi nemůžete srovnávat se psy od návštěvníků, kteří by samozřejmě museli být na vodítku. Taky mi to připomíná toto: Auta zabíjí lidi (stávají se nehody atd.) tak zakážeme auta. Tento strachový přístup dlouhodobě stejně nic neřeší. Samozřejmě je to vaše věc, ale například mě jste tímto jako zákazníka ztratili a radši si se svými psy zajdu 2x za rok do ZOO Praha, než do Ostravy, kde bydlím, protože prostě z principu nebudu podporovat ZOO, která mi zakazuje vzít si s sebou psa... V ZOO Praha jsem byla se svými dvěma psy již 2x, bylo tam spousta lidí a sposta dalších psů a neviděla jsem, že by s tím měl někdo problém. Ale na druhou stranu, proč byste to povolovali, když z toho v podstatě nic nemáte… PS: Ještě mám dotaz: Sbíráte ještě od lidí kaštany pro jeleny na zimu? Napadlo mě, že bych je nasbírala v parku a zanesla je do ZOO. Díky a zdravím.

Dobrý den, chápu, že vás jako majitelku psa mrzí, že se svým miláčkem do zoo nemůžete. Na druhou stranu – do kina, divadla a dalších institucí také psi nesmějí, přestanete tam tedy chodit?
Pro uzavření zoo pro psy máme své důvody, které tady byly již několikrát popsány. Zoo otevřít pro psy neplánujeme i za cenu toho, že ztratíme některé návštěvníky, to riziko je moc vysoké. Uvědomte si, prosím, že naše zoo má 100 hektarů. To je obrovská plocha, navíc jen 40% tohoto území je zastavěno expozicemi. Zbytek připadá na lesy, louky, zázemí. Na tomto území se volně pohybují daňci a jiná divoká zvířata. Tak velkou plochu nelze mít neustále pod kontrolou jako v zahradách, které jsou z velké většiny zastavěny a pohybují se po nich návštěvníci i personál. A jistě mi dáte za pravdu, že ne všichni majitelé psů jsou zodpovědní a ukáznění. Pokud jde o kaštany děkujeme za nabídku, ale již máme plno a další množství bychom nestačili zkrmit. Monika Ondrušová
Lucie17.9.2007Dobrý den, souhlasím se zákazem psů do Zoo a aby se majitelé necítili ukřivděni doporučila bych vstup do Zoo povolit. Vstupné by mohlo činit např. 700,-Kč a hned by bylo vidět, jak moc si ti majitelé svých mazlíčků váží. Já sama jsem majitelem dvou psů (irského setra a bígla). A i když oba mají za sebou specielní výcvik, tak by mně nikdy nenapadlo si je vzít na dovolenou a už vůbec ne do zoo či restaurace.
Pavla Chudíková12.9.2007Dobrý den, do ZOO chodíme často a rádi, máme permanentku. I když nemáte tolik nových pavilonů jako jinde, snaha o zpříjemnění pobytu zvířatům je jednoznačně patrná. Chtěla jsem se zeptat, zda se nedá u vás pořídit \"zážitkový den\", např mít možnost se projít s ošetřovateli v zázemí, pozeptat se atd (já vím, na dotazy je i komentované krmení)? Samozřejmě za odpovídající úhradu. Děkuji za odpověď a přeji hodně zdravých a veselých zvířat :-)Pavla Chudíková

Dobrý den, děkujeme Vám za milá slova! Aktivity, které uvádíte, běžně probíhají v zahraničních např. amerických zoo, ale zpravidla pod vedením dobrovolníků. Bohužel pro naši zoo a naše podmínky jsou v současnosti zatím nerealizovatelné. V budoucnu je návštěvníkům určitě nabídneme. Přejeme hodně dalších inspirativních návštěv naší zoo! Monika Ondrušová
Denisa Obhlídalová30.8.2007Dobrý den, chtěla bych reagovat na vámi pořádanou noční prohlídku. Byla jsem s rodinou a velmi se nám to líbilo.Zoo je velmi pěkná a zvířata jsou moc krásná, je vidět, že se mají dobře. Budete pořádat zase příštím roce noční prohlídku???Přejí hodně nových mláďat. Zdraví vás věrní návštěvníci Obhlídalovi

Dobrý den, děkujeme za pochvalu! V příštím roce prohlídky určitě zopakujeme, vzhledem k zájmu a pozitivním ohlasům. Monika Ondrušová
Sára Wranová27.8.2007Dobrý den,
je mi děvět let.
Píšu knižku a ráda bych věděla, kolik stojí 2 lední medvědi i s pavilonem a menším bazénkem.Děkuji a na shledanou.Sára Wranová

Ahoj Sáro, zoologické zahrady dostávají vzácná zvířata jako jsou lední medvědi zdarma. Platí si jen dopravu. A pokud jde o pavilon, tak hezký pavilon pro lední medvědy stojí desítky miliónů Kč. Lední medvědi budou určitě potřebovat velký bazén, protože rádi plavou. V malém bazénku budou nešťastní. Měj se hezky a hodně štěstí při psaní knížky. Monika Ondrušová
R.Lupík5.8.2007Dobrý den,jsem zklamán ze vzhledu naši zoo a vím,že za to nemůžete,ale pro mě zoo začíná až od pavilonu slonů,opravdu od tama to už nemá chybu ty staré pavilony,klece,orady ve předu to je hrůza,ale vím,že je to o penězích,ale zvlášt utrpné je pro mě pohled např. v pavilonu šelem kde se prohání místo dravých koček dikobraz,jako dítě si pamatuji že pavilon byval plnější a nemužu si pomoct,ale opravdu si někdy připadám jak na dvorku kralici,morčata,same kachny,prasata, a zvířata ktere byli atraktivní pomalu mizí nebo zmizeli tapíři,nosorožci.kodiak atd nejsem si jisty jestli je nahradí kralici a morčata.I v pavilonu žiraf plno ubikaci prazdnych a nebo jsou v ních ptáci to není v silách zoo sehnat třeba nějaký druh antilop,který by zapadal k zebrám a žirafám.No asi opravdu nejsou ty peníze :-)).Ale jinak ty stezky se povedly a už jsem zvědam na ten vyběh pro mědvědy ušaté

Dobrý den, rozumíme Vašemu rozčarování a můžeme Vás ujistit, že se jedná pouze o dočasné řešení do doby, než se nám podaří získat peníze na výstavbu nových expozic. Plánů máme opravdu hodně, bohužel máte pravdu, na jejich realizaci scházejí finanční prostředky. Pokud jde o vámi zmiňovanou přední část zoo, ještě v letošním roce zde začne výstavba nové expozice pro jeřáby (vedle Čínské zahrady), která by měla být otevřena příští rok. Na tu bude navazovat i nový přírodní výběh pro pandy červené. Pokud to Zastupitelstvo města Ostravy schválí pak se můžete těšit i na malou expozici Amazonie s drápkatými opičkami a s tím související přestavbu voliér pro papoušky. Ve fázi přípravy projektové dokumentace je Pavilon Evoluce pro šimpanze, kočkodany Dianiny, guerézy a africká prasata štětkouny, který nahradí dnešní Pavilon vodních ptáků. A z dalších projektů je to Environmentální centrum a restaurace (na místě dnešní restaurace, která se v současnosti demoluje), nová expozice pro tučňáky, tuleně a tygry, rekonstrukce pavilonu hrochů. Jde také o to, že se snažíme zlepšit životní podmínky již v zoo chovaným zvířatům, a musíme si určit priority, u kterých zvířat jsme toho schopni, a u kterých ne – s jejich chovem pak již pokračovat nebudeme. Je mylné se domnívat, že získáme finanční prostředky, které se pohybují v řádech několika miliónů korun, na výstavbu vyhovujících expozic pro dva druhy medvědů. Vámi zmíněný kodiak byl u nás chován v otřesných podmínkách – malé kleci, ve které je dnes puma. Samice kodiaka odešla v roce 2000 do zoo v německém Roostocku, kde má nejen partnera ale zejména mnohem větší výběh. My bychom ji to nedokázali poskytnout. Proto už neplánujeme obnovovat chov nosorožců nebo tapírů. Monika Ondrušová
Roman Dítě30.7.2007Dobrý den, byl jsem velice otráven z přístupu Vaší ZOO, jste snad jediná ZOO v republice, která neumožňuje vstup se psem. Myslím že je již trochu jiná doba a tohle je zastaralé tak 15 let. Všechny ostatní zoo s tím problém nemají. Když člověk jede přez půl republiky a zcela protivná pokladní Vám řekne ne sepsem nesmíte. Tak Vám pěkně pokazí den.
S pozdravem
Roman Dítě

Dobrý den, nemáte pravdu v tom, že jsme jediná zoo, která neumožňuje vstup se psy. V České republice je takových zoo hned několik. Každá z těchto zoo má své důvody, proč nechce do areálu psy pouštět, a tento důvod jistě není v tom, že by chtěla návštěvníkům pokazit den. Zkuste se na to podívat z jiné strany. Ne všichni majitelé psů jsou zodpovědní a ukáznění. Je jasné, že psi za nic nemohou a vše je o výchově a zodpovědnosti jejich majitelů, ale máme hořkou zkušenost se dvěmi psy, kteří před léty vběhli do výběhu plameňáků. Přišli jsme o sedm zvířat v době, kdy se ptáci snažili hnízdit. Když opomeneme finanční ztrátu (jeden plameňák měl tehdy hodnotu okolo 70.000,- Kč), přisli jsme na dlouhá léta o chovnou skupinu a plameňáky jsme deset let vůbec nerozmnožovali. Příkladů a špatných zkušeností máme bohužel víc (psi nám např. zdecimovali chovné stádečko axisů a vzácných jelenů lyrorohých). Naše zoo je hodně zaměřená na chov menších druhů ptáků, kteří mohou být psy nejvíce ohroženi a navíc se ubírá směrem k otevřeným výběhům. A uhlídat některého nezodpovědného majitele, který by svého pejska nechal jen tak proběhnout se po lese bez vodítka, není při naší 100 ha rozloze dost dobře možné...Tolik hlídačů či kamer, kteří by to všechno hlídali, si ze svého omezeného rozpočtu dovolit ani nemůžeme. Závěrem Vám mohu doporučit se příště lépe informovat zvláště, když jedete na výlet takovou dálku. Vstup se psy totiž není všude samozřejmostí. Monika Ondrušová
Rodion Andrejev23.7.2007Dobrý den, nedávno jsem navštívil zoo se svými dětmi a musím řící, že jsme byli všichni opět nesmírně nadšeni, tak jako před deseti lety, kdy tomu bylo v našem připadě poprvé. Každá návštěva zoo je pro nás pokaždé něčím nezapomenutelná a určitě nejsem sám. Jen jedna jediná věc mi zde chybí. Jde o nápisy v ruském jazyce. Všiml jsem si, že k anglickým nápisům přibyly i varianty v polštině, ale těch ruských by škoda rozhodně nebyla. Rusové( a nejen ti ) navštěvují Vaši zoo stejně často jako Poláci. Soudím dle toho, kolikrát Vaši zoo navštívili( jenom )naši přátelé a příbuzní. Všichni by podobnou pomoc rádi uvítali, zvláštěpak děti. Jinak jsme se vším spokojeni, nesmírně Vám fandíme a přejeme mnoho krásného a dlouhá léta zvířátkům i zaměstnancům. Děkuji za odpověď, srdečně RA

Dobrý den, děkujeme Vám za příspěvek. Bohužel, nápisy v ruském jazyce neplánujeme, ruští návštěvníci nenavštěvují naší zoo v takové míře jako např. lidé z Polska. Snad se za to na nás nebudete zlobit. Pro rusky hovořící návštěvníky jsme vydali alespoň letáky o zoo, které by měly být mimojiné k dispozici na info centrech v celém kraji. Také naše webové stránky jsou částečně přeloženy do ruštiny. Monika Ondrušová
Petr Kleček7.7.2007Dobrý den, chtěl bych zeptat, zda jste četli rozhovor s panem Kuncem v MF Dnes 7/7/07? Kde se vyjadřuje, že v Beskydech žije několik posledních kusů tetřevů a proto se nabízí otázka se nehodláte věnovat chovu a zpětné introdukci těchto ptáků.

Dobrý den,
ano, o této problematice jsme diskutovali v naší zoo dosti dlouho. Bohužel, nejedná se o jediné zvíře, které potřebuje pomoc člověka. Hodnotili jsme naše podmínky a možnosti. Naše zoo je klimaticky a floristicky v jiné oblasti. Pro chov těchto ptáků je potřeba jehličnatý porost (my máme v podstatě "lužní les" s pěti velkými rybníky). Dali by se jistě ptáci chovat v klasických malých voliérách, kde bychom vytvořili snad lepší klima a kde bychom dováželi jehličnany. Nicméně chovem se zabývají již jiné instituce a my tento chov nezvažujeme.
Věnujeme se dalším, jiným druhům naší fauny, které třeba ve zmíněném článku zmíněny nebyly, a které potřebují stejně tak naši pomoc. Většinou jsou také silně nebo kriticky ohroženy. Pravidelně je množíme. Jde například o rysa ostrovida, kočku divokou, ostralku štíhlou, lžičáka pestrého, čírku obecnou, kopřivku obecnou, poláka malého, atd. atd.
Výslovně pak - především spolupracujeme na třech projektech návratu našich zvířat do přírody - a to:
1. sova pálená,
2. sýček obecný,
3. orel skalní,
Jirka Novák, zoolog
Dr. Renata Kolářová28.6.2007Dobrý den, pane řediteli,
jako každoročně jsem spolu se svým synem, neteří a synovci zavítala do ostravské ZOO. Musím konstatovat, že to byl pro nás všechny příjemně strávený půlden. Nelze přehlédnout snahu veškerého personálu ostravské ZOO, která nabízí více a nových zvířátek, které jsou ve stále krásnějším prostředí. Chloubou jsou zcela jistě především Pavilon slonů, žiraf se zebrami, stejně tak i výběh velbloudů. Děti byly nadšené také komentářem u krmení zvířat. Děkujeme za příjemný čas, strávený u vás, nicméně jako dětská lékařka musím konstatovat i některé skutečnosti, před kterými zavřít oči nelze: Všude visí nápisy, že zvířátka se nemají krmit nevhodnou potravou... v komentářích jsme pak zeslechli, že i zvířátka jsou pak nemocná, může je bolet bříško apod. Lidská strava je jistě nevhodná pro Vaše zvířátka, ale strava nabízená ve všech stáncích v ZOO je zase naprosto nevhodná pro děti, které tvoří nejspíš hlavní část Vašich klientů. Fantazie tamních prodejců končí u smažených jídel charakteru FAST FOOD, naprosto zde postrádám dříve fungující jídelnu s občerstvením bufetového typu, kde bylo možno dát si teplé jídlo , popř. aspoň polévku. Vzhledem k tomu, že výlet do ZOO není záležitostí jedné nebo dvou hodin, považuji tento nedostatek za velmi zásadní a pro nápad na řešení bych Vás poslala např. do Obchodního centra Futurum, které sice také nabízí přehršel nezdravé nabídky stylu rychlého občerstvení, ale vyskytuje se tam i stánek zvaný \"Česká kuchyně\", kde se za velmi přijatelnou cenu dá pořídit kvalitní teplý pokrm. Věřím, že pro zvířátka děláte v ZOO maximum. Zkuste se, prosím, zamyslet, zda ale nemáte \"malý dluh\" vůči vašim menším či větším klientům. Přeji Vám mnoho úspěchů ve Vaší práci. Zdraví Dr. Kolářová

Vážená paní Kolářová,
děkujeme Vám za přízeň, kterou projevujete pravidelnými návštěvami naši zahrady i tím, že si všímáte změn, které se spolu se svými spolupracovníky pokoušíme prosazovat - a to zdaleka nejen ve prospěch chovaných zvířat, ale (a to hlavně) i ve prospěch lidí - našich návštěvníků. Děkuji i za připomínku, týkající se našeho dluhu ve stravování vůči našim klientům - zejména menším dětem. V podstatě se nad tím nemusíme nijak hluboce zamýšlet, o tomto problému dlouhodobě víme a skutečně - dluh máme veliký. Souhlasím s Vámi i v tom, že většina z nabízené rychlostravy opravdu není to "pravé ořechové" vůči zásadám zdravé výživy (nejen) českých, stále více a rychleji tloustnoucích dětí, ....i když právě děti už dnes netvoří většinu z našich klientů. Ani já sám nejsem příznivec těchto rychloobčerstvení a mohu Vás ujistit, že vyvíjím maximální úsilí pro to, aby bylo v Zoo co nejdříve (zpočátku) alespoň jedno místo se slušným sortimentem teplých jídel restauračního typu. Jsem si plně vědom i toho, že jsme v tuto chvíli bohužel i jedinou zoologickou zahradou v České republice, která v rámci svého areálu nemá žádné restaurační zařízení... jen dočasné, zpravidla montované stánky. Je to prostě dáno ekonomickou realitou a nic nejde najednou. V současnosti zajišťuje alespoň rychloobčerstvení v areálu zoo 10 stálých stánků a jeden sezonní. Snažíme se jednotlivá občerstvení co nejrovnoměrněji rozprostřít po celém areálu. Letošní novinkou bude alespoň otevření restaurace "Jelen" směrem do areálu zahrady, což umožní návštěvníkům využívat služeb i tohoto zařízení. Je nepochybně pravdou, že nabídka stánků je zaměřena spíše na výše uvedené produkty rychlého občerstvení, ale vzhledem ke stále se zpřísňujícím hygienickým požadavkům není ani jiná cesta při, v podstatě polostánkovém či stánkovém, prodeji možná. Jeden z našich nájemců se ve svém zařízení navzdory všemu pokouší nabízet i několik druhů teplých jídel, bohužel však dle jeho sdělení dává drtivá většina návštěvníků přednost spíše jídlům typu hamburger, hranolky apod.
O pestřejší nabídku usilujeme dále také tím, že v nejfrekventovanějších dnech jsou stánky doplněny o prodejce indických vegetariánských jídel.
Přes všechno výše uvedené Vás mohu ujistit, že jednou z našich hlavních priorit je (zejména poté co jsme museli definitivně uzavřít již zcela nevyhovující letní restauraci - ta bude v nejbližších týdnech konečně zdemolována) získat finanční prostředky na vybudouvání nového a moderního restauračního zařízení, které by sloužilo nejen během sezony, ale také v chladnějších měsících roku. Sami si uvědomujeme, že současná situace nemusí velké části našich návštěvníků vyhovovat a věřte, že pokud by nám to finanční situace dovolovala, již dávno by u nás nová restaurace stála. Děkujeme za pochopení.
Petr Čolas,
ředitel
Tomáš Bodžár28.6.2007Odpověď na 5.6.2007 18:56:30 - Ing. Petr Gottfried, (petr.gott@seznam.cz)
Lešná a vůbec celý tento kraj je velmi specifický.Je třeba myslet na to,že tam bylo JZD Slušovice - perla režimu.Čubajs tam chtěl mít i mezinárodní letiště,plány na to byli,dokonce se začali zaučovat piloti a shánět letadla.Čili tam finance vždy byli a zatím to vypadá,že vždy i budou.To Ostrava byla a v mysli mnoha lidí pořád je,taková černá lochna (:-)) republiky.Bohužel ne jen finance jsou problém,hodně postrádám i pro své děti to co bývalo kdysi,různé přírodovědné kroužky nebo akce pomoci v zoo (to jde přeci uspořádat i bezplatně).Spousta dospělých se zájmem o přírodu určitě s chutí rozbije pár metráků betonu ve svém volném čase bez nároku na honorář a pro jejich děti by se taky určitě našla nějáká činnost nebo výuka.
Co takhle popřemýšlet o tomhle?Ony ty akce Z měli kolikrát něco do sebe.Dnes se tak bohužel lidé z domu při společném úklidu nesejdou.A nemá to nic společného s nostalgií po komunistických časech (je mi 26),ale s obyčejnou lidskou soudržností.Hmmm,myslím,že to je dobrá výzva pro nás co se zajímají i pro ZOO.Já bych do toho šel a zapojil rád i své děti.Je to lepší než se potulovat po ulici s naplno hrajícím mobilem a vůbec se nezajímat o cokoliv (knihy,příroda,historie,věda,..).Od první části se je snažím držet co nejdále a v druhé je naopak maximálně podporuji.Proč by dnes muselo být vše jen o penězích?Jsou lidé,kteří chtějí pomoct i zdarma.
Jinak mohu vřele doporučit navštěvovat zasedání zastupitelstev,zjistíte,že občané jsou kolikrát to poslední co je zajímá.
Bogna Jiravská-Godula27.6.2007Vážený pane řediteli,
chci Vám napsat pochvalu . Nedávno jme byli v ZOO a velice příjemně nás překvapilo komentované krmení klokanů. Nápad velmi zdařilý, ale hlavně samotné provedení bylo velmi dobré a zajímavé i pro 3-4 leté děti.
Přeji hodně úspěchů v zlepšování ZOO.
S pozdravem Bogna Jiravská-Godula
Pozn : plánované nápisy ve více jazycích/ nyní mám na mysli- polštinu/ velice vítám

Dobrý den, děkujeme Vám za milá slova. Pokud jde o vícejazyčné (v našem případě zejména polské, částečně také anglické) nápisy, informace, cedule atd...mohu Vás ujistit, že už jen vzhledem k oblíbenosti naší Zoo ze strany polsky mluvících návštěvníků, považuji právě česko-polskou dvojjazyčnost v co největší části našeho areálu za jeden ze stěžejních úkolů pro co nejbližší budoucnost. A koneckonců, první vlaštovka už tady je - nově otevřený botanický park v našem areálu už komplexně dvojjazyčný je. Petr Čolas, ředitel
Hana Tománková26.6.2007Dobrý den, naší ZOO navštěvujeme již 25 let, z toho pravidelně několikrát za rok 9 let. Naposledy jsme ji navštívili cca před 14 dny. Cítili jsme se báječně, prožili jsme nádherný den. ZOO Ostrava se mění před očima, a to doslova. Chtěli bychom všem poděkovat, kdo mají zásluhu na tom, že vypadá tak, jak vypadá. Naše ZOO je opravdu báječná, držíme palce, jen tak dál.
Hana,Jarek a Patrik Tománkovi z Frýdku-Místku.

Dobrý den, děkujeme! Monika Ondrušová
Petra Navrátilová20.6.2007Přeji všem v ZOO Ostrava tedy i zvířátkům pěkný den.
I my jsme s rodinou navštívili naši ostravskou ZOO a byli jsme opravdu spokojeni. Krásný relax, odpočinek, pobavení i poučení. Já dokonce pracuji hned nedaleko a tak mě zajímá vše, vaše starosti i radosti. A protože peněz není nikdy dost tak jsme se s dětmi rozhodli každý poslat dárcovskou sms jednomu vašemu zvířátku. A i když víme,že to je pouhá kapka v moři tak Vám přejeme aby těch kapek bylo spousta pro všechny. Držíme palečky a brzy zase naviděnou.P.Navrátilová.

Dobrý den, děkujeme za milá slova i zaslání dárcovské sms! Monika Ondrušová
Silvie19.6.2007Dobrý den,minulou sobotu jsme se s manželem a 2,5 letým synem vydali do vaší zoo.Byla jsem mile překvapena,jak se to u vás během roku změnilo.Nejprve jsme se svezli vláčkem až na konec zoo,kde jsme zrovna přišli na komentované krmení velbloudů,bylo to opravdu zajímavé.Pak jsme pokračovali dál a když jsme došli ke klouzačkám,nemohli jsme syna dostat dál.Opravdu je u vás plno míst,kde se malé děti můžou vyřádit.Našeho syna nejvíce z celé prohlídky zaujalo akvárium s mořskými rybami,mědvědi a moc se mu líbilo,když mohl nakrmit kozičky.Moc se nám u vás líbí,určitě se letos ještě přijedeme podívat.Nashledanou Silvie s rodinou.

Dobrý den, přejeme Vám mnoho hezkých návštěv a děkujeme! Monika Ondrušová